Strona internetowa jest podstawowym narzędziem marketingowym i zarazem źródłem najważniejszych informacji o firmie. Jeśli firma ta swoje produkty czy usługi oferuje także zagranicznym klientom, powinna jeszcze bardziej dopracować stronę, dostosowując ją do potrzeb wszystkich odbiorców. Warto w tym miejscu zorientować się, czym jest zarządzanie kontentem wielojęzycznym.
Jak zarządzać kontentem wielojęzycznym?
Zacznijmy od wyjaśnienia, o co w ogóle chodzi, w tym zarządzaniu kontentem wielojęzycznym. Otóż jest to zagadnienie ściśle związane ze stroną firmową, z kontentem w językach obcych. Tak by można było określić to w wielkim skrócie. Każdą stronę można automatycznie przetłumaczyć, klikając prawym przyciskiem myszy i wybierając opcję, przetłumacz na język… np. polski. Trzeba jednak mieć na uwadze to, że takie tłumaczenia są zbyt dosłowne i nie zawsze przekazują te informacje, które powinny. Dlatego zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest stworzenie strony wielojęzycznej, dostosowanej do potrzeb także zagranicznych odbiorców.
Strona internetowa stworzona w wersji wielojęzykowej to już standard w przypadku firm prowadzących działalność międzynarodową. Jednak zarządzanie kontentem wielojęzycznym to coś więcej, niż tylko opracowanie dobrej strony w wielu językach. To zadanie warto powierzyć profesjonalistom z biura tłumaczeń, które oferuje tę usługę.
Dobry fachowiec nie tylko przetłumaczy treść strony, ale również skupią się na lokalizacji, która ma duże znaczenie dla powodzenia biznesu. Chodzi tu o przystosowanie danej treści do realiów konkretnego rynku. Treści te tłumacz dopasowuje do obowiązujących przepisów, a także uwarunkowań kulturowych odbiorcy władającego językiem obcym. Strona jest po prostu kompleksowo dostosowana do potrzeb odbiorcy, niezależnie od tego, skąd on pochodzi.
Zalety zarządzania kontentem wielojęzycznym
Niewątpliwie zarządzenie kontentem wielojęzycznym jest ważne i korzystne. Jest to przede wszystkim sposób na dotarcie do szerszego grona odbiorców, potencjalnych klientów. Nie wolno zapominać o tym, że kiedy internauta trafia na konkretną stronę i w ciągu kilku sekund cokolwiek nie przyciągnie jego uwagi, czegoś nie zrozumie, czegoś nie znajdzie, opuści tę witrynę. Dlatego strona internetowa powinna być dostosowana także pod względem językowym. Taka witryna przynosi firmie więcej korzyści. Dzięki takiej wizytówce firma będzie postrzegana jako profesjonalna. To również sposób na udowodnienie, że każdy klient jest dla firmy ważny i że firma ta wkłada dużo wysiłku w budowanie pozytywnego wizerunku.